Kategorie: Wszystkie | biznes | motoryzacja | pomorze | samochody
RSS
środa, 09 marca 2011
Najszybszy kompakt Audi

Miłośnicy szybkiej jazdy i nieprzeciętnych samochodów zacierają z pewnością ręce. Jeśli tylko zdołają wysupłać z portfela przynajmniej 223 tys. zł mogą nabyć Audi RS3, najszybszy kompakt niemieckiego koncernu. W sumie ma zostać wyprodukowanych jedynie 2700 sztuk tego auta. Pierwsze egzemplarze zyskały już nabywców w Polsce. Auto dostępne jest w pięciodrzwiowej wersji Sportback.

Sportowe Audi RS 3 kryje pod maską  2,5-litrowy, pięciocylindrowy silnik benzynowy zapożyczony z wersji TT-RS. Dzięki niemu pojazd dysponuje mocą aż 340 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej, siedmiobiegowej przekładni S tronic. Wszystko to pozwala rozpędzić RS3 od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy. Prędkość zostało ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Fascynujące osiągi idą w parze z ekonomią, średnie zużycie paliwa deklarowane przez producenta oscyluje w granicach 9,1 litra/100 kilometrów przy jednoczesnej emisji CO2 na poziomie 212 g/km.

Z zewnątrz samochód niewiele się różni od zwyczajnego A3. Najbardziej zauważalne zmiany to: nowy przedni zderzak z ogromnymi wlotami powietrza, boczne progi, tylny dyfuzor oraz podwójna rura wydechowa. Aluminiowe lusterka i spojler na dachu uzupełniają sportowy wygląd. Wnętrze kabiny zostało wykończone z typową dla Audi jakością. Wygodne, kubełkowe skórzane siedzenia zyskały kontrastowe przeszycia, a kierownica została lekko spłaszczona z dołu.

Konstrukcyjnie auto zostało usportowione. Poszerzono podwozie  z przodu i z tyłu, oraz wyposażono w nowy układ zawieszenia. RS3 osadzono 25 mm bliżej ziemi w porównaniu do standardowego Audi A3. Producent wyposażył sportową wersję w 19-calowe aluminiowe koła z oponami 235/35 z przodu i 225/35 mm z tyłu. Standardowe felgi będą miały tytanowy kolor, ale opcjonalnie przewidziano czarne felgi z czerwoną obwódką.

Oficjalne cenniki na RS3 trafiły do salonów przed miesiącem. Auto nawet w podstawowej wersji jest niemalże w pełni wyposażone. Dostępna jest jednak bardzo szeroka gama opcjonalnego wyposażenia. Audi RS 3 trafi do produkcji w kwietniu. Zamówione egzemplarze będzie można odebrać w maju.

piątek, 14 stycznia 2011
Nieczynne kompresory to kpina z kierowców
Ostatnio przydarzyła mi się przygoda znana zapewne większości kierowców. Wychodząc rano z domu zauważyłem brak powietrza w przedniej oponie. Był to tzw. „pół-flak”. Nie zmartwiłem się zbytnio, bowiem i tak wybierałem się na stację benzynową, aby zatankować, przy okazji więc podpompowałbym koło. Moja naiwność została ukarana.
sobota, 08 stycznia 2011
Kia, spełniany sen o potędze - dobre dane za 2010 rok
Czy ktoś pamięta jeszcze takie samochody jak KIA Pride, czy Sephia? Przypominam sobie te politowania godne spojrzenia właścicieli Volkswagenów i Toyot z połowy lat 90 ubiegłego stulecia i przewidywania rychłej zagłady wyżej wymienionych modeli na polskich drogach. Ci sami ludzie prorokowali klęskę koreańskiej marki, bo choć opierała się na technologii mazdy, to jednak była cudakiem z dalekiego wschodu. No cóż, zapowiedzi śmierci Kii okazały się przedwczesne. Po połączeniu z Hyundaiem koncern jest obecnie jednym z najmocniejszych światowych graczy.
piątek, 07 stycznia 2011
Celebryci kochają auta - Baka twarzą Renault na Pomorzu
Fakt, iż celebryci lgną do reklamy nikogo już nie dziwi. Drzemiące w branży ogromne pieniądze przyciągają łatwością pozyskania. Aktorzy, piosenkarze, sportowcy chętnie poświęcą kilkanaście godzin na nagranie spotu, czy sesję zdjęciową w zamian za wynagrodzenie o jakim przeciętnemu Kowalskiemu się nie śniło. Nie ma w tym nic złego, w końcu poza nielicznymi przypadkami zapracowali na swoją rozpoznawalność, mają więc prawo spijać śmietankę. Wykorzystywanie tzw. znanych twarzy, jako ambasadorów marki zyskuje jednak nowy wymiar. Jest to wymiar regionalny. Dotąd mięliśmy do czynienia z celebrytami w kampaniach ogólnokrajowych. Ostatnio coraz częściej firmy z danego regionu podpierają się znanymi postaciami przeprowadzając kampanię ograniczoną terytorialnie.